Энкор (Encore) билд
Черные берега
Оглавление [ Показать ]
- Редкость : ⭐⭐⭐⭐⭐
- Элемент: Фьюжн
- Оружие: Выпрямитель
- Роль : Главный ДПС/вспомогательный ДПС.
Обзор
Encore — персонаж, который может переключаться между атаками дальнего боя и рукопашной с помощью своего Ultimate. В Encore может быть легко играть, но сложно освоить из-за возможных отмен анимации и быстрой смены стилей игры, если иметь в виду оптимизацию урона.
Ее Forte Circuit и Skill имеют достаточно длинную анимацию, в которой игрок может переключиться на другого персонажа и активировать навыки, чтобы нанести ему дополнительный урон или усилить его, а затем снова переключиться на Encore, чтобы продолжить ее вращение.
Ее урон способен конкурировать с ДПС высшего уровня, быть гибким в нескольких командах и соответствовать двум архетипам персонажей: основному ДПС и вспомогательному ДПС.
Плюсы
- В Encore есть разные стили игры: от простого до сложного. Поскольку эти стили игры по-прежнему способны наносить огромный урон, выбирайте свой яд!
- Ее урон легко может конкурировать с высшими уровнями патча 1.0.
- Может соответствовать архетипу основного DPS и суб-DPS.
Минусы
- Может быть неуклюже играть без надлежащего знания игры, так как анимация наносящих урон навыков блокирует ее (невозможно выполнять другие действия)
- Угроза
Рейтинги
- Основной ДПС: S
- Суб-ДПС: B
- Поддержка: нет данных
Анимация отменяется
В дальней форме базовая атака 5 Encore имеет длинную анимацию. Это можно и нужно отменить, выполнив рывок или навык.
Из этих вариантов мы настоятельно рекомендуем отменить тире, чтобы оставаться мобильным. Хорошим индикатором того, когда вы можете выполнить отмену анимации, является белый кружок, который появляется вокруг Encore. Отмену навыков можно рассмотреть, если у вас есть окно DPS или вы можете выполнить замену навыков. |
При активном «Космическом рейве» базовая атака сокращается до 4, а отмена анимации должна выполняться при 4-й базовой атаке.
Большая часть того, что было упомянуто ранее, по-прежнему применимо здесь, но отмена погружения не используется, поскольку Encore теперь может нормально парировать атаки. Индикатор больше не представляет собой белый круг, а представляет собой гигантскую шерсть, появляющуюся над противником. |
Обмен навыками
Наиболее распространенная смена навыков в Encore происходит во время Flaming Woolies. Вы можете сменить персонажа на другого и вернуться на Encore для энергичного приветствия.
Обратите внимание, что вам нужно принять во внимание Энергию Концерта персонажа, в которого вы переключаетесь. Замена, пока у них полный концертный бар, заставит Encore использовать Intro Skill. В результате вы потеряете эффект «Энергичного приветствия». Еще одна важная замена — третий хит Inferno Rider. Этот каст занимает много времени и позволяет вам переключиться на другого персонажа. |
Cosmos: Rupture is a long animation that is during the end of Encore’s combos. This should be skill swapped, as it leaves you unable to react to any incoming attacks |
Encore Rotations
Disclaimer: The rotations listed here do not take into consideration what happens if you are attacked. If you have to dodge or parry mid rotation, you will have to adjust accordingly.
Cosmos Rave Combo
- Resonance Liberation (Ultimate)
- Basic Attack 1 — 4
- Skill: Cosmos Rampage (Animation Cancel Basic Attack 4)
- Basic Attack 1 — 4
- Dash Cancel Basic Attack 4
- Basic Attack 1 — 4
- Skill: Cosmos Rampage (Animation Cancel Basic Attack 4)
- Cosmos:Rupture (Skill Swap with Outro)
This rotation loses 1 usage of Cosmos Rampage BUT can fit in a full basic attack chain. This will usually result in more overall damage since you will want a lot of Basic ATK DMG%.
Full Rotation
Rotations should always be taken with a grain of salt. Enemies are NOT sandbags and WILL ATTACK YOU. Several factors such as Parry, Dodge Counters, and being knocked back will affect how you approach the rest of your rotation.
Sample Opener Team Rotation with Verina and Sanhua
- Encore Skill: Flaming Woolies (Skill Swap to Verina during Flaming Woolies)
- Verina: Skill (Cancel with Echo Skill)
- Verina: Bell-Borne Geochelone (Jump Cancel)
- Verina: Mid-air attack
- Encore Skill: Energetic Welcome
- Encore: Inferno Rider (Swap to Sanhua during 3rd hit of Inferno Rider)
- Sanhua: Skill
- Sanhua: Heavy (Skill Swap to Encore)
- Resonance Liberation (Ultimate)
- Ult Basic x4
- Skill: Cosmos Rampage (Animation Cancel Basic Attack 4)
- Ult Basic x4 (Dash Cancel Basic Attack 4
- Ult Basic x4
- Skill: Cosmos Rampage (Animation Cancel Basic Attack 4)
- Cosmos:Rupture (Skill Swap with Outro)
This is a quick opener made to quickly fit in buffs like Bell and Rejuvenating Glow 5pc to your rotation.
There is an alternative rotation that allows you to fit both Sanhua and Verina’s cancels within 1 cast of Flaming Woolies. Both rotations are valid and have their benefits. Swapping to Sanhua or Verina during Inferno Rider allows you to dodge without canceling Inferno Rider.
After opener/Follow-up rotations with Verina and Sanhua
- Cosmos: Rupture (From previous rotation/opener)
- Sanhua: Resonance Liberation
- Sanhua: Heavy
- Sanhua: Heavy (Cancel with Impermanence Heron)
- Sanhua: Impermanence Heron (Switch to Encore)
- Encore Skill: Flaming Woolies
- Verina Skill: (Cancel with Echo Skill)
- Verina: Bell-Borne Geochelone (Switch to Encorel)
- Encore Skill: Energetic Welcome (Switch to Verina)
- Verina: Build up energy for Outro (Mid-air attacks or Ultimate)
- Verina: Outro to Sanhua
- Optional: If you do not have enough Concerto Energy on Sanhua cast Skill
- Sanhua: Outro to Encore
- Encore:Inferno Rider
- Optional: If you do not have enough energy for your Resonance Liberation cast Skill: Flaming Woolies
- Encore Resonance Liberation: Cosmos Rave
- Do Cosmos Rave combo
This rotation should allow you to loop back Encore’s Ultimate with around 10 to 20% ER from sub-stats. Depending on Sanhua or Verina’s ER, you may not have their Ultimate ready for every rotation.
Parry Windows
Disclaimer: This is a work-in-progress section and will be updated as we learn more.
During Encore’s ranged form, Parrying IS POSSIBLE but inconsistent and unrealistic to pull off. If you insist on parrying during ranged form or need to improvise, her plunge attack is the most consistent way of doing so. |
With Resonance Liberation activated, Encore can now parry like any other melee character. Unclear whether or not ult basic 4 can counter, but it shouldn’t be a problem, since you want to animation cancel out of this attack. |
Skill Priority
- Resonance Liberation
- Resonance Skill
- Forte Circuit
- Intro Skill
- Basic Attack
With a hyper carry Encore, your main priority should be your Resonance Liberation, as that is the majority of your damage.
Character Synergies
Verina | ||
Verina synergizes well with all main/sub-dps, and Encore is no exception. She provides a team-wide All DMG Deepen and ATK buff. On top of this, Verina’s combos are short and do not take up a lot of field time. Additionally, Verina has no problems running Rejuvenating Glow and Bell, offering the team a good mix of offensive and defensive utility. |
||
Buffs | ||
15% Team-wide All DMG Deepen 20% Team-wide ATK buff Rejuvenating Glow and Bell-Born Geochelone |
Sanhua | ||
With a large chunk of Encore’s damage coming from Basic Attacks, Sanhua’s Outro makes for a strong pairing. Sanhua also has low field time and can quickly be swapped in while Encore is casting Flaming Woolies or Inferno Rider. R6 is an important breakpoint that provides an additional 20% team-wide ATK buff. | ||
Buffs | ||
38% Basic ATK DMG Deepen 10% Teamwide ATK Buff stacks up to 3 times (R6) Moonlit Clouds and Impermanence Heron |
Rover (Havoc) (Male) | ||
The introduction of Rover (Havoc) has allowed Quick Swap teams to see a rise in usage. Both Encore and Rover (Havoc) have hard-hitting skills that can be quickly cycled through each other’s cooldowns.
If all your skills are already on cooldown, you can spend that downtime on Encore’s ultimate. |
||
List of skills that you can quickly swap between | ||
Rover (Havoc) -Resonance Skill -Resonance Liberation -Dreamless |
Encore -Resonance Skill -Inferno Rider 3rd hit |
Baizhi | ||
Baizhi is usually left as an alternative/backup pick, sharing similar buffs with Verina. Baizhi’s Outro only buffs the next character switching in, so you will need to adjust your rotation accordingly. Additionally, the ATK buff is NOT teamwide and requires your main-dps to interact with an item. | ||
Buffs | ||
15% All DMG Deepen 15% ATK buff Rejuvenating Glow and Bell-Born Geochelone |
Mortefi | ||
Provides a source of off-field damage and Heavy ATK DMG Deepen. Not a great option as a buffer for Encore until R6. | ||
Buffs | ||
38% Heavy ATK DMG Deepen 20% Teamwide ATK Buff(R6) Moonlit Clouds and Impermanence Heron |
Jianxin | ||
Mostly brought into stages that have enemies you want to gather. While this may sound underwhelming, there are stages in ToA that have multiple enemies in the same wave.
She has the option of using Originite: Type IV for easy access to Rejuvenating Glow set effect at the cost of her own damage. |
||
Buffs | ||
Gather Rejuvenating Glow with Originite: Type IV |
Yangyang | ||
Similar to Jianxin, but her CC potential is worse than Jianxin. She does have the added benefit of providing Energy Regen to the team, but Encore should not have any problems generating energy. | ||
Buffs | ||
Gather Energy Regen |
Team Examples
Hyper Carry Team
Quick Swap
F2P Team
Weapons
Currently, Encore’s best weapon is Cosmic Ripples, providing Energy Regen and Basic ATK DMG%, boosting her main source of damage. Augment is another standout option, which eases up on the CR/CD ratio.
Weapon Name | Comparison | Notes |
R0: 113.59% | A universally strong weapon that increases all Elemental damage, Crit Rate and ATK. The off-field bonus isn’t very helpful unless you cast Outro often. | |
R0: 100.00% | Basic ATK DMG% is always great, as Encore’s main source of damage. | |
R0: 85.83% | Provides a hefty ATK buff and has Crit Rate | |
R0: 82.50% | About on par with Augment at R0 but with more dupes Jinzhou Keeper loses a lot of value. | |
R5: 74.09% | Budget alternative |
Echoes
Molten Rift: The clear winner when you are going for a main-dps Encore. Provides a hefty Fusion DMG% buff for 15 seconds after using a skill. With Encore’s playstyle requiring you to weave in your skills mid-rotation, you should have no problems keeping uptime on its buff.
Lingering Tunes: Another set you can consider if you have better substats on your Echoes. If you are running a Sub DPS Encore, the 5pc effect buffs Outro DMG, which deals a decent chunk of damage.
Set Effect | Comparison | Notes |
Molten Rift 5pc | 100% | This should be your goto set as it provides a hefty Fusion DMG% buff. |
Lingering Tunes 5pc | 82% (Not Considering Quick-Swap) | A decent alternative if you have better sub-stats. |
Molten Rift/Lingering Tunes 2pc+2pc | 84% | This set combination should be treated as a transition set rather than something to be used in the endgame. |
Active Echo Recommendation
Molten Rift — Inferno Rider: Synergizes well with Encore’s playstyle by providing her a Fusion DMG and Basic ATK DMG buff. You can switch to another character during its 3rd hit. This animation cancel can be important to deal more damage or avoid attacks while the 3rd attack is being cast.
Протяжные мелодии — Механическая мерзость : единственные заметные эффекты, которые это Эхо оказывает на Encore, — это усиление АТК и быстрая анимация. Encore не может в полной мере воспользоваться уроном, наносимым этим Echo, поскольку он масштабируется с помощью Electro DMG.
Основная статистика и подстатисты
Расходы | Стат |
4 | Шанс критического удара/критический урон |
3 | Бонус к урону от слияния% |
3 | Бонус к урону от слияния% |
1 | АТК% |
1 | АТК% |
Приоритет дополнительной статистики |
Шанс критического удара = Критический урон > АТК% > Базовый АТК Урон% > АТК |
видео
Видео не наше, но если зритель хочет потреблять эту информацию в формате видео, то очень рекомендуем это видео!
Персонажи Wuthering Waves
Все персонажи |
---|